O sticlă de vin franțuzesc de Bordeaux care s-a aflat pe orbita planetei timp de 14 luni, scoasă la vânzare de casa de licitații Christie’s, ar putea să ajungă până la 1 milion de dolari

         Potrivit site-ului “decoperă.ro”, o sticlă de vin franțuzesc de Bordeaux care s-a aflat pe orbita planetei timp de 14 luni, este scoasă la vânzare de casa de licitații Christie’s, care estimează că poate ajunge până la 1 milion de dolari. „Această sticlă de Petrus 2000 marchează un pas important în urmărirea dezvoltării și obținerii unei mai bune înțelegeri a maturării vinului”, a declarat Tim Triptree, director internațional al departamentului de vinuri și băuturi spirtoase al casei de licitații. V

    Potrivit aceluiasi site, duzina de sticle de Petrus au fost transportate înapoi pe Pământ de la stația spațială în luna ianuarie a acestui an, la bordul unei capsule SpaceX, după ce au petrecut aproape 440 de zile, sau aproximativ 300 milioane de km pe orbită. Vinul s-a întors la Bordeaux, unde o sticlă a fost deschisă pentru un test la Institutul pentru Cercetarea Vinului și Viei de către o duzină de cunoscători renumiți, care l-au comparat cu probe controlate ale aceluiași Petrus de epocă care a rămas pe Pământ.

      Experții, inclusiv Jane Anson, scriitoare pentru revista de vinuri Decanter, au raportat o diferență subtilă, dar clară între cele două vinuri. O singură sticlă de vintage Petrus din 2000, dintr-o proprietate care produce doar aproximativ 30.000 de sticle pe an, ar avea în mod normal un preț de 5.366 dolari, iar una s-a vândut la licitație cu 51.660 dolari în 2018, potrivit platformei de investiții Vinovest. Aceaşi ştire a fost dată şi de site-ul de ştiri “Digi 24.ro”  intitulată Sticlă cu vin care a călătorit în spațiu, scoasă la licitație. Ar putea stabili un record” care confirmă faptul că, un milion de dolari sau peste 800 de mii de euro, atât speră să obțină casa de licitații Christie’s pentru o sticlă de vin care a călătorit în spațiu. Sticla de Chateau Petrus, scoasă pe 5 mai 2021 la licitație, ar putea deveni astfel cel mai scump vin din istorie”. 

   Prețul estimat pentru sticla de vin „spațială” ar detrona un alt vin francez, unul de Burgundia. Acesta a fost vândut de casa Sotheby’s, la New York, în 2018, contra sumei de 558.000 de dolari. Veniturile obținute pe vinul spațial vor fi donate pentru cercetare  companei de rachete “Space Cargo Unlimited”, care a lansat 12 sticle de Petrus 2000 într-o călătorie către Stația Spațială Internațională în noiembrie 2019. 

Sursa foto : https://www.forbes.com/

    La o conferință de presă ce a avut loc Weds. în Bordeaux, Franța, organizată de către start-up-ul european Space Cargo Unlimited, un mic grup de experți a probat vinul spațial pentru modificări ale machiajului său. Au ținut o degustare oarbă ( evaluarea calităților vinului în absența totală a informațiilor despre acesta) în care au comparat vinul spațial alături de simple sticle terestre.

    Concluziile? Timpul petrecut în spațiu a modificat colorarea vinului “Petrus”.

   Experții au remarcat că „diferențele reale au fost observate atât cu aspectul, cât și cu gustul”. Comentariul panelistului, conform comunicatului de presă al Space Cargo, a arătat schimbarea culorii vinului. „Diferența de culoare, vinul spațial are culoarea cărămizii deschise”, „Nuanțele de rubin cu reflexe asemănătoare cărămizii” și „În ceea ce privește culoarea marginilor, există nuanțe de cărămidă, ușor mai roz de-a lungul discului”.

   Concluziile sunt prima fază a cercetării. Vinul spațial se va îndrepta către un laborator unde impactul spațiului va fi examinat la nivel molecular. Cercetările continuă asupra impactului microgravitației asupra creșterii soiurilor, care s-au văzut că înfloresc mult mai devreme decât cohortele care au rămas pe Pământ în condiții similare. Cercetările privind soiurile spațiale sunt efectuate de Universitatea Germană FAU Erlangen și de Grupul Mercier, un lider mondial în producția de plante de viță de vie și crearea de podgorii.

   „Chiar dacă este încă prematur să se furnizeze concluzii științifice, totuși aceste prime observații validează abordarea inovatoare unică a Space Cargo Unlimited, care constă atât în ​​utilizarea spațiului ca un nou mediu de cercetare pentru viitorul agriculturii, cât și valorificarea viței și a vinului , care sunt un mediu incredibil pentru cercetarea științifică, așa cum a demonstrat Pasteur în trecut “, spun într-un comunicat Emmanuel Etcheparre și Nicolas Gaume, co-fondatori Space Cargo Unlimited.

    Space Cargo dezvoltă în prezent un nou experiment în programul WISE Mission, programat pentru anul viitor pe Stația Spațială Internațională.

Note: 

https://ntnews.ro/sticla-de-vin-care-a-calatorit-in spatiu; 

https://www.digi24.ro/stiri/externe/sticla-cu-vin-care-a-calatorit-in-spatiu-scoasa-la-licitatie-ar-putea-stabili-un-record-1518785; 

https://www.forbes.com/sites/elvaramirez/2021/03/24/what-does-wine-aged-in-space-taste-like/?sh=40bcc1c621b2; 

 

 

 

         

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *