MÁRK ENDRE DEZSŐ ŞI-A FĂCUT PUBLIC BILANŢUL PRIMELOR 100 DE ZILE ÎN FUNCŢIA DE PRIMAR AL REGHINULUI !

     Primarul municipiului Reghin,Márk Endre Dezső și-a prezentat pe data de 3 februarie 2021 bilanțul primelor 100 de zile de când a preluat funcția de primar obţinută în urma alegerilor locale din 27 septembrie 2020. Anunţul a fost făcut de edil pe pagina sa personală de Facebook, iar bilanţul acţiunilor sale a fost postat pe pagina : http://www.markendre.ro/index_ro.html, sub sloganul “Direcția noastră rămâne dezvoltarea, profesionalismul, managementul profesional al planurilor, al sarcinilor pe termen scurt și lung, încurajând menținerea și creșterea nivelului de trai”.

        Postarea primarului a înregistrat în 24 de ore, 453 de aprecieri, 76 de comentarii şi a fost distribuită de 48 de ori de mai mulţi reghineni pe paginile personale ori de diverşi administratori de Grupuri Publice on-line ori de Pagini de Facebook precum: “Reghinul nostru”, “Reghin Mureș(Szászrégen Maros megye)”, “Probleme de Reghin – Necenzurat” sau “Să ne luăm Reghinul înapoi!” în care cetăţenii au comentat raportul primarului ori i-au adus la cunoştinţă şi alte probleme cu care se confruntă municipalitatea. 

Sursa foto: Pagina de Facebook Márk Endre

 

„Percep și înțeleg funcția de primar ca fiind un loc de muncă, ca un angajament în folosul comunității și nu ca pe un loc care aduce putere, fiind în același timp conștient că problemele acumulate în zeci de ani trebuie rezolvate cât mai repede. Prin mandatul meu de primar, m-am angajat să repornesc orașul și să creez un mediu de trai plăcut, motiv pentru care, ca un prim pas, am luat în considerare eliminarea factorilor nefuncționali, stagnanți care au caracterizat ultimii 8 ani”, declară Márk Endre în deschiderea raportului.

Primarul Reghinului a mai precizat că prin mandatul său de primar, s-a angajat să repornească orașul și să creeze un mediu de trai plăcut, “motiv pentru care, ca un prim pas, am luat în considerare eliminarea factorilor nefuncționali, stagnanți care au caracterizat ultimii 8 ani”.

Vă prezentăm în rândurile de mai jos o parte din raport direct de la sursă: 


“Pentru a accelera și a ajunge din urmă orașele în curs de dezvoltare și pentru a reporni orașul nostru care ,,bate pasul pe loc” de mulți ani, prioritatea mea a fost revizuirea structurii și a funcționării primăriei, cu scopul de a avea o administrație publică eficientă și accesibilă, transparentă.

Prin evaluarea performanței profesionale a funcționarilor publici, am identificat riscurile, barierele și lacunele în îndeplinirea obiectivelor stabilite, am eliminat activitățile și modalitățile de lucru nefuncționale, le-am eficientizat și le-am îndreptat către cetățeni.

Un mare accent am pus pe crearea unei comunicări zilnice continue cu șefii departamentelor. Am solicitat rapoarte constant referitoare la situația proiectelor actuale și viitoare precum și monitorizarea zilnică și strictă a acestora. Astfel am reușit accelerarea tuturor acestor activități care se desfășurau într-un ”ritm de melc”.

Autovehiculele Primăriei au fost dotate cu aparate GPS, așa încât să putem monitoriza toate traseele parcurse şi consumul de carburant pentru fiecare dintre autoturismele şi autoutilitarele administraţiei locale. Astfel, consumul de combustibil a fost înjumătățit într-o perioadă foarte scurtă de timp. După o investigație meticuloasă, suma cheltuită pe hârtie și produse de papetărie, respective protocol, a fost redusă iar achizițiile inutile, nejustificate, au fost eliminate.

Având în vedere că ordinea și curățenia constantă sunt deosebit de importante, am încercat să asigur curățenia spațiilor publice cât mai curând posibil. Prin urmare, ne-am consultat cu conducerea RAGCL și am găsit modalitatea pentru o bună cooperare pe termen lung. S-a terminat cu facturarea nerealistă către municipalitate, umflată de furnizorul de servicii. După o mulțime de intervenții am reușit eliminarea gropii de gunoi ilegale de pe strada Gurghiului iar până la jumătatea lunii februarie furnizorul de servicii este obligat să finalizeze curățarea întregii zone.

În ceea ce privește achizițiile publice, am solicitat și am examinat cel puțin 3 oferte pentru fiecare proiect anunțat, toate pentru a verifica prețul pieței și calitatea. Din păcate, în ultimii ani, achizițiile publice au avut interese personale.

Am reușit clarificarea contextului juridic al proiectului de la Pădurea Rotundă, proiect care a fost abandonat și neglijat (fosta administrație nu avea de gând să continue acest proiect), astfel încât să putem începe curățarea zonei la începutul primăverii. Vom dezvolta un parc de agrement plăcut, centrat pe familie, pentru reghineni, din resurse proprii. În paralel, ne consultăm cu Direcția Generală de Apă, pentru a găsi soluții de amenajare a Malului Mureșului unde ne gândim la un traseu pentru bicicliști, cu locuri de popas.

De asemenea, am externalizat serviciul de deszăpezire pentru ca cetățenii să poată circula în condiții civilizate și în siguranță, evitând astfel explicația oficială clasică din ultimii 30 de ani “nu am fost pregătiți”.

Am solicitat ca atribuțiile poliției locale să fie îndeplinite cu responsabilitate. Departamentul a contribuit la elaborarea unei noi politici de parcare pentru a rezolva actuala parcare anarhică a orașului. Sper că proiectul revizuit va intra în vigoare din martie, cu noi tarife și o monitorizare strictă a conformării la noile reguli.

Scopul nostru este de a oferi cetățenilor alternative la folosirea autoturismului propriu, aici mă refer la punerea în funcțiune a pistelor de biciclete în termenul cel mai scurt posibil și la reorganizarea transportului public. Pentru a face acest lucru, este necesar să se efectueze trasarea a aproape 100 de străzi. Prin urmare, am inițiat cu prioritate modernizarea completă a străzilor care se deschid spre piața centrală: reabilitarea completă a asfaltului și a trotuarelor. Nu în ultimul rând ne dorim coborârea în subteran a reţelelor de comunicaţii de pe clădiri şi stâlpi.

Reabilitarea drumului spre Kaufland a fost importantă pentru mine, așa că am reușit să rezolvăm problema și să eliberăm traficul aglomerat încă dinaintea sărbătorilor de iarnă. În primăvară vom continua reabilitarea tronsonului, pentru că vom începe lucrările de renovare completă a Străzilor Ierbuș și Salcâmilor. Este foarte important să reușim reabilitarea acestor străzi cât mai curând posibil, deoarece primele noi autobuze hibrid ajung în luna martie.


Piscină acoperită și ștrand


Am făcut pași pentru proiectarea și construirea unei piscine interioare și a unui ștrand nou. Locația complexului ar trebui să fie zona ștrandului actual.


Hala Agroalimentară


Sper ca Hala Agroalimentară finanțată de CNI, aflată în construcție de trei ani, să fie pusă în funcțiune la începutul primăverii. Aș dori să menționez aici că investiția, lucrările și construcția acestei hale nu au fost în responsabilitatea municipalității. Pe de altă parte, după preluare, amenajarea zonei este de datoria noastră iar planul e deja pregătit.


Coborârea în subteran a reţelelor de comunicaţii


Ne-am consultat cu Electrica despre coborârea în subteran a reţelelor de comunicaţii în centrul orașului. Pe baza documentației de proiectare pregătite, putem începe implementarea investiției din a doua jumătate a anului.

Până la sfârșitul lunii decembrie am reușit finalizarea unui nou studiu de fezabilitate, necesar pentru renovarea întregului centru al orașului. (În prezent, cu ajutorul unei firme de consultanţă suntem în căutarea unor surse de finanţare pentru investiţii). 


Pentru producătorii și meșterii locali dorim să organizăm un târg la sfârșitul fiecărei luni în Parcul Central.


După ani de discuții inutile, proiectul Cinematografului Patria a ajuns la o etapă importantă, deoarece am semnat un acord de grant pentru renovarea completă și extinderea clădirii. Investiția în valoare de 11.630.124,96 lei finanțată de Agenția Națională de Dezvoltare (CNI) este planificată să se finalizeze într-un an și jumătate.


Am somat gospodăriile din zona Pârâului Trandafirilor să se racordeze la canalizare. În ultimele decenii, nimeni nu a fost deranjat de deversarea rezidurilor menajere în acest pârâu.


Din cauza numeroaselor plângeri, am fost obligați să revizuim și să modificăm regulile de funcționare a teraselor. Astfel, sper că se va rezolva și situația teraselor și funcționarea lor fără autorizație, tărăgănată de ani de zile.


În funcție de cum va fi vremea, am programat reabilitarea străzii principale din cartierul Rodnei, unde piatra cubică este deteriorată. De asemenea, avem pregătit un plan pentru spațiul de joacă din acest cartier, cu noi ansambluri moderne și funcționale.

Sursa foto: http://www.markendre.ro/index_ro.html

PROIECTE FINANŢATE:

CINEMATOGRAFUL “PATRIA” – 10.804.598,81 LEI

CREŞĂ IERNUŢENI – 2.618.092, 00 LEI

GRUP ŞCOLAR “PETRU MAIOR” – 5.985.065,00 LEI

GRUP ŞCOLAR “FLOREA BOGDAN” – 23.144.923,00 LEI

CĂMIN NR. 3 – 4.154.815,62 LEI

STRĂZILE “AXENTE SEVER”, “SALCÂMILOR” ŞI “CÂMPULUI”- 31.709.344,61 LEI

MUZEUL “KHOL ISTVAN” ŞI PARCUL TINERETULUI – 23.285.599,38 LEI

POC TABLETE ŞCOLARE ŞI ECHIPAMENTE IT -11.899.441,40 LEI

ILUMINAT PUBLIC – 1.071.023,07 LEI

STADIONUL “METALUL” – 4.500.000,00 LEI

LOCUINNŢE SOCIALE STRADA “IERBUŞULUI” – 7.552.446,08 LEI

DIGITALIZARE – 2.215.023,20 LEI

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *